Co-creatie sessie, BrightPensioen

This post is also available in: enEnglish (Engels)

Tijdens Bright Future zijn we met onze leden de dialoog aangegaan. Het meest interactieve onderdeel was een co-creatie sessie. Deze werd begeleid werd door The Terrace, een communicatie- en adviesbureau op het gebied van MVO uit Amsterdam. Samen met de leden werd gebrainstormd over creatieve invullingen voor de toekomst van Bright. Met een veel post-its en een interactieve app kwamen de meest creatieve ideeën tot stand. De resultaten smaakten naar meer co-creatie!

Co-creatie

Het doel van de brainstorm was om samen na te denken over de vraag: Hoe kan Bright haar ledengroei laten accelereren om zo snel mogelijk winst aan de leden uit te kunnen keren?  De meerderheid van de aanwezigen was ervan overtuigd dat Bright eind 2019 de tienduizend deelnemers kan halen. Maar hoe?

The sky is the limit

Met hulp van The Terrace lieten we de deelnemers eerst dromen over de toekomst in de ronde: ‘the sky is the limit’. Deelnemers moesten zich indenken dat ze alle mogelijke middelen tot hun beschikking hadden, van oneindig veel geld tot de nieuwste technologieën. Er werden fantastische en creatieve ideeën bedacht. Zo werd geopperd dat alle nieuwe leden als beloning meegenomen worden naar een tropisch eiland en werd er een escaperoom gebouwd waar je pas uit kan komen als je een pensioen hebt geregeld.

Back to earth

Geïnspireerd door deze creatieve, maar niet altijd even realistische ideeën, werd het tijd om de ideeën te laten landen. Er mochten twee ‘sky is the limit’ ideeën worden uitgekozen om die vervolgens praktisch uit te gaan werken. De ideeën werden steeds concreter. Leden in staat stellen lokaal workshops te geven. Het openen van een kinderrekening. Lessen op scholen geven. Leden belonen met aandelen als ze een nieuw lid aandragen.

[/vc_column_text]

Doe mee!

Uit alle goede ideeën zijn de drie hoofdthema’s gekomen die verder uitgewerkt gaan worden in de deep-dive sessies.

  • Member get member. Hoe kunnen we onze bestaande deelnemers belonen voor hun ambassadeurschap. We geven immers liever ons marketing budget uit aan onze bestaande deelnemers
  • Hoe krijgen we de zzp’er aan pensioen. En dan vooral: hoe beïnvloeden we het uitstelgedrag.
  • Bright customer portal. We willen graag ons deelnemersportaal beter, mooier en klantviendelijker maken.

Ben je Bright lid en wil jij meedenken over een of meer van bovengenoemde onderwerpen? Meldt je dan aan op onze besloten Bright community op Linkedin of stuur een e-mail naar events@brightpensioen.nl. We nodigen je dan uit zodra we deze gepland hebben.