The Terrace is het strategiebureau voor communicatie en duurzaamheid
Bij The Terrace inspireren en activeren we onze klanten om betere, meer duurzame keuzes te maken en begeleiden we hen om deze te realiseren. Ben je nieuwsgierig naar de mensen die onze positieve verandering waarmaken? Wil je weten waarom The Terrace is opgericht? Of ben je benieuwd of we openstaande vacatures hebben? Dan ben je op de juiste pagina!
ONS TEAM
Leontine Gast
Managing Director
Leontine heeft The Terrace in 2007 opgezet vanuit de visie om bedrijven te helpen met het implementeren van positieve impact. Ze heeft een bewezen trackrecord op het gebied van duurzaamheid en het toekomstbestendig maken van merken en bedrijven. Leontine is een inspirerende professional met een groot hart voor purpose en de wereld een beetje mooier maken. Ze kent duurzaamheid en merkstrategie van binnenuit en voegt waarde toe aan vele marketing, MVO en innovatie teams die hun business propositie meer betekenis willen geven om te groeien.
Pierre Hupperts
Partner & Strategy Director
Als socioloog met een sterke economische achtergrond heeft Pierre meer dan 30 jaar ervaring in MVO en duurzaam ketenbeheer. Hij is voormalig directeur van The Body Shop Benelux en campagneleider bij Oxfam Novib, Latijns-Amerika. Een getalenteerde visionair met een goed begrip van de macro-economische context, de mijnbouw en internationale supply chains. Pierre brengt overtuigende vaardigheden mee om mensen en organisaties uit verschillende sectoren bij elkaar te brengen.
Marjolein Baghuis
Strategy & Reporting
Marjolein ziet duurzaamheid als een krachtige katalysator om bedrijven te laten groeien. Ze helpt bedrijven en andere organisaties om hun verslaglegging te verleggen van reporting on positive change naar reporting for positive change. Ze houdt het proces zo eenvoudig mogelijk en de inhoud gericht op de strategie en de toekomst. Ook helpt ze bedrijven om duurzaamheid op een winstgevende manier te integreren in de strategie en om – intern en extern – beter over duurzaamheid te communiceren.
Ralph Kruijssen
Creative Director
Ralph heeft zich toegelegd op het inzetten van zijn creatieve vaardigheden om duurzaamheid tot leven te brengen. Met zijn ervaring als art director bij internationale reclamebureaus en met diverse prijzen op zak, helpt Ralph goede merken groot te worden en grote merken goed te worden. Hij gelooft dat goede communicatie draait om branding en activering: onderscheidende branding zorgt ervoor dat je herkenbaar bent en opvalt in de massa - heel belangrijk in deze snelle en vluchtige online wereld. Met activatie geef je niet alleen uitdrukking aan waar je voor staat, maar daag je je publiek ook uit om deel te nemen aan en deel uit te maken van je beweging.
Eva Schouten
Sustainability Consultant
Eva heeft een sterke kennis opgebouwd van effectieve duurzaamheidsstrategieën en heeft eerder gewerkt voor retailers, producenten, NGO's en multistakeholder initiatieven in meerdere sectoren. Ze werkte in de cacao- en katoensector aan duurzaamheid en transparantie. Haar focus ligt op het ontwikkelen van unieke en veelbelovende proposities voor bedrijven om zich bezig te houden met duurzaamheid. Daarnaast is ze altijd gemotiveerd om het complexe te versimpelen en de duurzaamheidsstrategie van een klant om te zetten in een aanpak die stakeholders met elkaar verbindt.
Luca Goossens
Sustainability and Communications Consultant
Na het afronden van haar master in communicatie en journalistiek werkte Luca een aantal jaren als journalist voor verschillende onderzoeksprogramma's en talkshows. Ook creëerde ze content voor merken als KPN. In de media leerde ze precies hoe je een boeiend en activerend verhaal vertelt. Ze besloot haar ervaring als onderzoeker en verhalenverteller in te zetten om positieve veranderingen in merken en bedrijven te creëren. Ze is gemotiveerd om duurzaamheidsstrategieën vorm te geven en deze te vertalen naar een activerende communicatieaanpak.
Rutger Tiesma
Strategy Trainee
Rutger heeft zowel een diploma in milieuwetenschappen als in bedrijfskunde. Hij voelde zich als een vis in het water toen hij zijn masterscriptie schreef over het rapporteren van duurzaamheid door de grootste bedrijven van Nederland. Daarnaast is Rutger werkzaam geweest als strategisch marketeer bij een kunstinstelling en zag hij dat bedrijven, zeker in deze veranderende tijden, constant opzoek moeten gaan naar hun functie binnen het grotere geheel.
ONS VERHAAL

De toekomst heeft al onze hoofden, harten en handen nodig
The Terrace wil de wereld klaar maken voor de toekomst. We delen een intrinsieke motivatie om altijd expert te zijn op het onderwerp; ons analytisch vermogen om complexe vraagstukken simpel te maken; en onze creativiteit om innovatieve oplossingen te bedenken.
Tot nu toe hebben we voor meer dan 115 klanten gewerkt. Uiteenlopend van multinationals en scale-ups tot non-profitorganisaties. Soms duren onze opdrachten twee maanden; sommige klanten blijven jaren bij ons. En veel van onze klanten komen terug!
Onze klanten zien in ons meer dan een adviseur en beschrijven ons als een echte sparringpartner in hun MVO-reis. We co-creëren, we ondersteunen wat er al is en we bouwen vertrouwen in relaties. Je kunt erop vertrouwen dat we de status-quo uitdagen om een beter bedrijf te creëren!
The Terrace is ontstaan uit ongeduld
Leontine Gast werd de eerste MVO-manager bij de supermarktketen Albert Heijn. Met de lancering van het biologische label AH Biologisch bleek ze een echte pionier te zijn in het toegankelijk maken van duurzame producten.
Na een reis van negen jaar bij Albert Heijn werd het duidelijk dat het maken van duurzame impact niet over één nacht ijs gaat. Leontine werd ongeduldig. Ze wilde meer en sneller positieve impact maken. Daarom heeft ze in 2007 The Terrace opgericht met de ambitie om bedrijven te helpen met hun MVO-uitdagingen.


In een Thais restaurant werden we wie we zijn
Pierre Hupperts sloot zich in 2011 aan als partner van The Terrace. Pierre en Leontine leerden elkaar kennen tijdens het Social Venture Network in de jaren negentig. Sinds hun eerste ontmoeting gaan ze minstens één keer per jaar eten bij het Thaise restaurant Birdies aan de Zeedijk. Hun verschillende achtergrond in combinatie met hun gezamenlijke ambitie om bedrijven te stimuleren om positieve impact te maken, bleek een geweldige combinatie die tot vruchtbare resultaten heeft geleid.
Na de komst van Pierre werd ons team verder uitgebreid. Naast merkpositionering en -communicatie begonnen we met het aanbieden van meer duurzaamheid- en strategieconsultancy en stakeholderdialogen. Een groen hart dat alles met elkaar verbindt.
ONZE KLANTEN
VERSTERK ONS TEAM
Ons dynamische team bestaat uit een diverse groep mensen met verschillende achtergronden en een gedeelde ambitie om een positieve impact te maken. Kom jij ons team versterken? Hieronder vind je onze openstaande vacatures en je kunt natuurlijk altijd een open sollicitatie mailen naar info@theterrace.nl.