The Terrace is het strategiebureau voor communicatie en duurzaamheid
Bij The Terrace inspireren en activeren we onze klanten om betere, meer duurzame keuzes te maken en begeleiden we hen om deze te realiseren.
Ben je nieuwsgierig naar de mensen die onze positieve verandering waarmaken? Wil je weten waarom The Terrace is opgericht? Of ben je benieuwd of we openstaande vacatures hebben? Dan ben je op de juiste pagina!
ONS TEAM
Moeder Natuur
CEO
Bij The Terrace is Moeder Natuur de baas. Voor een gezonde toekomst van onze planeet is lange-termijn denken van essentieel belang. Onze CEO, Moeder Natuur, wordt niet gehinderd door menselijke korte termijn gedachten. Zij denkt - minstens - vijf generaties vooruit. Samen met haar dagen de onze klanten uit om zichzelf de vraag te stellen: wat is het mooiste dat jouw organisatie/merk kan doen?
Leontine Gast
Partner & Managing Director
Leontine heeft The Terrace in 2007 opgezet vanuit de visie om bedrijven te helpen met het implementeren van positieve impact. Ze heeft een bewezen trackrecord op het gebied van duurzaamheid en het toekomstbestendig maken van merken en bedrijven. Leontine is een inspirerende professional met een groot hart voor purpose en de wereld een beetje mooier maken. Ze kent duurzaamheid en merkstrategie van binnenuit en voegt waarde toe aan vele marketing, MVO en innovatie teams die hun business propositie meer betekenis willen geven om te groeien.
Pierre Hupperts
Partner & Strategy Director
Als socioloog met een sterke economische achtergrond heeft Pierre meer dan 30 jaar ervaring in MVO en duurzaam ketenbeheer. Hij is voormalig directeur van The Body Shop Benelux en campagneleider bij Oxfam Novib, Latijns-Amerika. Een getalenteerde visionair met een goed begrip van de macro-economische context, de mijnbouw en internationale supply chains. Pierre brengt overtuigende vaardigheden mee om mensen en organisaties uit verschillende sectoren bij elkaar te brengen.
Marjolein Baghuis
Strategy & Reporting
Marjolein ziet duurzaamheid als een krachtige katalysator om bedrijven te laten groeien. Ze helpt bedrijven en andere organisaties om hun verslaglegging te verleggen van reporting on positive change naar reporting for positive change. Ze houdt het proces zo eenvoudig mogelijk en de inhoud gericht op de strategie en de toekomst. Ook helpt ze bedrijven om duurzaamheid op een winstgevende manier te integreren in de strategie en om – intern en extern – beter over duurzaamheid te communiceren.
Ralph Kruijssen
Creative Director
Ralph heeft zich toegelegd op het inzetten van zijn creatieve vaardigheden om duurzaamheid tot leven te brengen. Met zijn ervaring als art director bij internationale reclamebureaus en met diverse prijzen op zak, helpt Ralph goede merken groot te worden en grote merken goed te worden. Hij gelooft dat goede communicatie draait om branding en activering: onderscheidende branding zorgt ervoor dat je herkenbaar bent en opvalt in de massa - heel belangrijk in deze snelle en vluchtige online wereld. Met activatie geef je niet alleen uitdrukking aan waar je voor staat, maar daag je je publiek ook uit om deel te nemen aan en deel uit te maken van je beweging.
Eva Schouten
Sustainability Consultant
Eva heeft een sterke kennis opgebouwd van effectieve duurzaamheidsstrategieën en heeft eerder gewerkt voor retailers, producenten, NGO's en multistakeholder initiatieven in meerdere sectoren. Ze werkte in de cacao- en katoensector aan duurzaamheid en transparantie. Haar focus ligt op het ontwikkelen van unieke en veelbelovende proposities voor bedrijven om zich bezig te houden met duurzaamheid. Daarnaast is ze altijd gemotiveerd om het complexe te versimpelen en de duurzaamheidsstrategie van een klant om te zetten in een aanpak die stakeholders met elkaar verbindt.
Luca Goossens
Sustainability & Communications Consultant
Na het afronden van haar master in communicatie en journalistiek werkte Luca een aantal jaren als journalist voor verschillende onderzoeksprogramma's en talkshows. Ook creëerde ze content voor merken als KPN. In de media leerde ze precies hoe je een boeiend en activerend verhaal vertelt. Ze besloot haar ervaring als onderzoeker en verhalenverteller in te zetten om positieve veranderingen in merken en bedrijven te creëren. Ze is gemotiveerd om duurzaamheidsstrategieën vorm te geven en deze te vertalen naar een activerende communicatieaanpak.
Liliane van Heteren
Project Manager
Liliane heeft 25 jaar werkervaring bij Albert Heijn, de grootste supermarktketen van Nederland. De laatste jaren deed zij als Sustainability Manager ervaring op met onderwerpen als voedselverspilling, dierenwelzijn, verpakkingsreductie en duurzaam inkopen. Bij The Terrace gebruikt Liliane haar sterke stakeholder management skills, brede ervaring en passie om bedrijven te helpen stap voor stap hun positieve verandering te realiseren.
Maurits de Munck
Junior Sustainability Consultant
Maurits beschikt zowel over een uitstekende juridische en economische achtergrond, als over duurzame praktijkervaring. Zo heeft hij samen met overheden, ngo’s, producenten en startups gewerkt aan duurzame business cases, circulaire beleidsmaatregelen en klimaatrechtszaken, zoals de Urgenda klimaatzaak. Met expertise in circulaire economie, duurzaamheidsstrategieën en B Corp-certificeringen richt hij zich op het maken van duurzame impact door middel van constructieve inzichten en creativiteit. Op deze manier wil hij voor zo veel mogelijk positieve verandering zorgen.
Lucinda Singer
Junior Content Creator
Lucinda heeft een bachelor en master in politicologie. Ze focuste haar studie op global environmental governance, groen beleid en duurzaamheid. In haar professionele carrière heeft Lucinda gewerkt in de digitale marketing, waar ze haar communicatievaardigheden heeft ontwikkeld. Intern zette ze zich direct in voor groen beleid. Als een enthousiaste doorzetter op het gebied van duurzaamheid, combineert Lucinda haar passie voor klimaatactivisme met haar storytellingvaardigheden.
Romee Lasschujit
Junior Consultant
Romee heeft een educatieve achtergrond in consumentengedrag, specifiek op het gebied van voeding en duurzaamheid. Tijdens haar studie ontwikkelde ze een interesse in sensorische wetenschap; waarbij ze het gebruik van triggers voor duurzaam- en gezond gedrag onderzocht. Na haar afstuderen deed ze uitgebreid onderzoek naar huidige en toekomstige trends op het gebied van voeding en duurzaamheid. Met deze kennis en expertise begeleidt ze bedrijven bij hun transformatie tot future-proof organisaties; met gezonde en duurzame producten die consumenten ook echt willen kopen.
Isabel Bos
Project Manager
Isabel heeft een academische achtergrond in milieuwetenschappen en bedrijfskunde. Ze is een pragmatische duurzaamheidsliefhebber met ervaring in retail, hernieuwbare energie en e-mobility. Haar vaardigheden liggen op het vlak van stakeholder management, rapportage, strategie en projectmanagement. Isabel gebruikt haar analytisch en strategisch inzicht om het complexe eenvoudig te maken en problemen van klanten te vervangen door boeiende oplossingen op maat.
Trisha Goossens
Office Manager
Trisha gelooft dat verandering zeker mogelijk is. Het is niet altijd makkelijk en soms gaan dingen niet zoals gepland of verwacht, maar de weg ernaartoe brengt je ook kennis, ervaringen en inzicht. Dat geldt voor consumenten, en zeker voor organisaties, groot en klein. Voordat ze bij The Terrace kwam, werkte ze negen jaar als redactiecoördinator bij OneWorld, een tijdschrift dat zich op journalistieke wijze richt op duurzaamheid, mensenrechten en ongelijkheid. Nu wil ze bijdragen aan het van binnenuit verduurzamen van organisaties.
ONS VERHAAL

De toekomst heeft al onze hoofden, harten en handen nodig
The Terrace wil de wereld klaar maken voor de toekomst. We delen een intrinsieke motivatie om altijd expert te zijn op het onderwerp; ons analytisch vermogen om complexe vraagstukken simpel te maken; en onze creativiteit om innovatieve oplossingen te bedenken.
Tot nu toe hebben we voor meer dan 115 klanten gewerkt. Uiteenlopend van multinationals en scale-ups tot non-profitorganisaties. Soms duren onze opdrachten twee maanden; sommige klanten blijven jaren bij ons. En veel van onze klanten komen terug!
Onze klanten zien in ons meer dan een adviseur en beschrijven ons als een echte sparringpartner in hun MVO-reis. We co-creëren, we ondersteunen wat er al is en we bouwen vertrouwen in relaties. Je kunt erop vertrouwen dat we de status-quo uitdagen om een beter bedrijf te creëren!
The Terrace is ontstaan uit ongeduld
Leontine Gast werd de eerste MVO-manager bij de supermarktketen Albert Heijn. Met de lancering van het biologische label AH Biologisch bleek ze een echte pionier te zijn in het toegankelijk maken van duurzame producten.
Na een reis van negen jaar bij Albert Heijn werd het duidelijk dat het maken van duurzame impact niet over één nacht ijs gaat. Leontine werd ongeduldig. Ze wilde meer en sneller positieve impact maken. Daarom heeft ze in 2007 The Terrace opgericht met de ambitie om bedrijven te helpen met hun MVO-uitdagingen.


In een Thais restaurant werden we wie we zijn
Pierre Hupperts sloot zich in 2011 aan als partner van The Terrace. Pierre en Leontine leerden elkaar kennen tijdens het Social Venture Network in de jaren negentig. Sinds hun eerste ontmoeting gaan ze minstens één keer per jaar eten bij het Thaise restaurant Birdies aan de Zeedijk. Hun verschillende achtergrond in combinatie met hun gezamenlijke ambitie om bedrijven te stimuleren om positieve impact te maken, bleek een geweldige combinatie die tot vruchtbare resultaten heeft geleid.
Na de komst van Pierre werd ons team verder uitgebreid. Naast merkpositionering en -communicatie begonnen we met het aanbieden van meer duurzaamheid- en strategieconsultancy en stakeholderdialogen. Een groen hart dat alles met elkaar verbindt.
ONZE KLANTEN
VERSTERK ONS TEAM
Ons dynamische team bestaat uit een diverse groep mensen met verschillende achtergronden en een gedeelde ambitie om een positieve impact te maken. Kom jij ons team versterken? Hieronder vind je onze openstaande vacatures.