Herpositionering van een keurmerk voor duurzame landbouw
UTZ Certified

UTZ Certified is een programma en een keurmerk voor duurzame landbouwproducten. Sinds 2014 hebben ze wereldwijd het grootste duurzame landbouwprogramma voor koffie en cacao. UTZ leert boeren om betere landbouwmethoden toe te passen, hun eigen arbeidsomstandigheden te verbeteren en beter voor hun kinderen en het milieu te zorgen.

Uitdagingen

UTZ had de behoefte om haar missie beter uit te dragen en haar marktpositionering te versterken.

Acties

  • Door het faciliteren van verschillende sessies hebben wij UTZ geholpen om hun merkdifferentiatie en unieke merkwaarden aan te scherpen.
  • Deze aanscherping vertaalden we naar een aantrekkelijk verhaal voor een breed scala aan stakeholders.
  • We ontwikkelden een nieuwe pay-off en visuele identiteit; vervolgens hebben we het verhaal omgezet in een nieuwe website en communicatiemateriaal.

Resultaten

  • Dankzij een goed verhaal was UTZ in staat om haar missie en waarden op een consistente manier over te brengen naar de verschillende stakeholders.
  • Het aantal onderwerpen waarover UTZ beleid heeft is vrij breed. Onze visuele concepten leidde tot een duidelijke positionering van elk van deze onderwerpen. Dit zorgt er voor dat een scherpe en coherente communicatie tussen UTZ en haar klanten nu mogelijk is.
The Terrace - UTZ
The Terrace - UTZ
The Terrace - UTZ
The Terrace - UTZ

This post is also available in: enEnglish (Engels)