Wereldwijde strategie voor ‘People Against Dirty’

Ecover / Method

Ecover – de Europese fabrikant van ecologische was- en reinigingsmiddelen – maakt in september 2012 bekend dat ze het groene schoonmaakbedrijf Method overnemen. Gezamenlijk zijn ze het grootste duurzame bedrijf van haar categorie.

Uitdagingen

De merkpositionering van Ecover en Method verschillen enorm van elkaar. Terwijl Ecover meer gericht was op de serieuze groene consument, positioneerde Method zich als een humoristisch, duurzaam en hip merk. Na de fusie stond het bedrijf voor de uitdaging om deze merken op strategisch niveau te integreren, met behoud van de eigen identiteiten.

Acties

The Terrace heeft de directie, de aanvoerders van de ‘People Against Dirty’, begeleid bij het internationale integratieproces en de strategieontwikkeling voor het aanboren van markten wereldwijd.

Resultaten

  • Met een zorgvuldige begeleiding van het integratieproces hebben we de nieuwe Global Business Strategy, de gewenste gezamenlijke cultuur, afstemmingswaarden en de manier van werken mede ontwikkeld.
  • We hebben in Europa go-to-market plannen in de reguliere retail- en natuurlijke voedingsmiddelenindustrie opgesteld en meegeholpen bij de implementatie ervan