De maatschappelijke relevantie van een babyvoeding bedrijf

Nutricia

Nutricia maakt deel uit van de Danone-groep die gespecialiseerd is in baby -en klinische voeding. De missie is om door middel van goede voeding zoveel mogelijk mensen gezond op te laten groeien.

Uitdagingen

Toen ze wisten dat het noodzaak was om hun MVO-strategie te herdefiniëren, wist Nutricia waar ze moesten zijn: The Terrace. Na de eerste MVO Strategie-workshop besefte Nutricia dat het belang van gezonde voeding nog onvoldoende uit werd gedragen door hun merk.

Acties

We hebben Nutricia ondersteund bij het verder verkennen, uitbreiden en promoten van hun maatschappelijke impact.

  • Aan de hand van ons Brand Purpose model kwamen de communicatieteams tot een belangrijk inzicht: het doel van Nutricia was niet alleen het winnen van concurrenten, maar ook van alle ongezonde eetgewoonten.
  • We hebben Nutricia de nodige tools geboden om het interne engagement te versterken met een nieuwe purpose en het opzetten van een campagne.

Resultaten

  • De brand purpose – de eerste 1000 dagen van een mensenleven zijn de basis van een gezond leven – is geïntegreerd in de gehele organisatie, van het bestuur tot de werknemers.
  • Het beleid van Nutricia is meer dan ooit gericht op het belang van de start van een gezond leven, wat tijdens de zwangerschap al begint.
  • Bij het aannemen van nieuw personeel zoekt Nutricia naar afstemming met hun waarden en purpose.