PEFC in beweging zetten met alle stakeholders

PEFC

PEFC, in het Engels ‘Programme for Endorsement of Forest Certification Schemes’, is een internationale non-profitorganisatie die duurzaam bosbeheer bevordert door middel van onafhankelijke certificering door derden. PEFC werkt in de gehele toeleveringsketen van bosproducten om ervoor te zorgen dat deze geproduceerd worden met de hoogste ecologische, sociale en ethische standaarden. PEFC is wereldwijd het grootste keurmerk voor duurzaam bosbeheer.

Uitdagingen

PEFC Nederland heeft de ambitie om de bekendheid van haar merk en label structureel te vergroten onder bedrijven in de hout- en papierindustrie. Daarvoor zocht PEFC-NL een aantal jaar geleden een betrouwbare partner die in de breedte van deze uitdaging mee kon denken én doen. Één die niet alleen strategisch (merk)advies kon bieden maar ook een creatieve invulling hieraan kon geven. Sinds 2015 is dat The Terrace.

Acties

We hebben de groei van het PEFC-keurmerk in Nederland op B2B-niveau geaccelereerd, onder andere door:

  • Het creëren van een krachtige visuele identiteit die de professionaliteit en betrouwbaarheid van het merk uitstraalt.
  • Het ontwerpen van talrijke communicatiematerialen (online en print); de website opnieuw ontworpen; creëren van inhoud voor hun sociale mediakanalen; en het uitvoeren van advertentiecampagnes op sociale media.
  • Het ontwerpen van verschillende creatieve campagnes en de uitvoering daarvan. Bijvoorbeeld ‘Hout met Hartstocht‘, een reeks korte docu-films van mensen uit de houtketen die de passie voor bosproducten delen en werken met hout of papier.

Resultaten

De samenwerking tussen PEFC Nederland en The Terrace heeft geleid tot:

  • Goede merkcontinuïteit en merkconsistentie bij alle communicatie-inspanningen
  • Een sterke online zichtbaarheid
  • Een gestage toename van online engagement
  • Een langdurige en goede samenwerkingsrelatie