MVO Verslag workshops: wat vinden deelnemers daar nou van?

Bouw je eigen MVO-stappenplan in één middag

Grote bedrijven zijn vanaf dit jaar wettelijk verplicht hun duurzame prestaties te openbaren. Ook steeds meer andere bedrijven en organisaties maken een dergelijk verslag. Om hun impact inzichtelijk te maken voor de eigen organisatie en de stakeholders.

In één middag krijg je inzicht in het hoe en waarom van een verslag. En wat je er uiteindelijk mee kunt doen als het klaar is. Deze middag is vooral bedoeld voor organisaties die nog geen verslag publiceren en die overwegen dit het komende jaar wel te gaan doen, maar ook voor bedrijven die hun verslag op een hoger plan willen trekken. Aan het einde van deze workshop heb je een handige routekaart voor de verslaglegging over de duurzame prestaties van jouw organisatie.

Reacties van deelnemers aan de vorige MVO workshop

* Zeer compacte, direct toepasbare kennisoverdracht!
* Veel expertise in huis met praktijkvoorbeelden van bedrijven.
* Vooral de routekaart en de materialiteitsanalyse waren heel handig.
* Fijne, competente partij met veel kennis van zaken. Lekker pragmatisch.

Vanuit een ruime ervaring op het gebied van duurzaamheidscommunicatie en –verslaglegging, leidt Marjolein Baghuis deze workshop samen met collega Jacobine Crol, die organisaties ondersteunt op het gebied van stakeholders en strategie. Op basis van ontwikkelingen in de markt, ervaring bij het Global Reporting Initiative en onze ervaring met de verslaglegging met onder andere Tony’s Chocolonely, WakaWaka en de Telegraaf Media Groep delen we onze inzichten en praktische tips.

Programma MVO workshop 

14:00  Start workshop, met de volgende onderwerpen:
* Waarom zou je een verslag maken?
* Hoe maak je een verslag?
* Wat kun je doen met zo’n verslag?

17:00  Afronding en borrel

Deelnemers: Kunnen uit verschillende afdelingen komen: finance & control, investor relations, marketing & communicatie, MVO/duurzaamheid, HR.

Locatie: The Terrace, WG Plein 153-156, Amsterdam